Fandom

Kraftens Arkiver

Ukendte Regioner

662pages on
this wiki
Add New Page
Talk2 Share

"If you continue to map the Unknown Regions, you'll have to call them something else." - ("Hvis i bliver ved med at kortlægge de ukendte regioner, må i snart kalde dem noget andet.")
Wedge Antilles[src]

De Ukendte Regioner, Ukendte Rum, Ukendte Sektor, eller Ukendte Territorier var en betegnelse for alle de regioner af Galaksen der ikke var kortlagt; det adskilte sig fra Wild Space ved at Wild Space var delvist kortlagt, men ikke fuldt udforsket.

De Ukendte Regioner kunne stort set defineres som et område der ikke var forbundet med nogen kendte hyperspace ruter i Galaksen, havde ingen forbindelse til Coruscant, eller ikke var en del af den Galaktiske Republik før den Galaktiske Borgerkrig—men de fulde årsag til den mangelende kontakt er ukendt.

Lokation, omfang, og relationer med galaktiske civilisation

Den kendte galaktiske civilisation gik normalt helt ud til kanten af galaksen—for eksempel gik Corporate Sector terretoriet helt ud til enden af Tingel Arm. Men i den "vestre" side af Galaksen var en stor del ukortlagt. Ca 15% af Galaksen lå i de Ukendte Regioner.[1]

De Ukendte Regioner strakte sig fra Bakura til Bilbringi og Imperiets Rester. Nogle af de vigtige faktioner i disse områder var Chiss Imperiet, Ssi-Ruuvi Imperiet, Vagaarierne, Killik Kolonien, og Empire of the Hand, men det var også hjemmet til racer såsom Croke, Ebruchi, Nagai, Tofs, og Eickarie.

Nogle forskere havde fundet ud af at der var en stor koncentration af mørkt stof i denne del af galaksen, hvilket laved unormalheder i tyngdekraften og besværliggjorde navigation. Mange rejsene brugte disse regioner son en genvej gennem Galaksen—for eksempel havde Corellianske handelsfolk været i kontakt med Chiss folket mange år før de blev "opdaget".

Chiss Storadmiralen Thrawn, der stammede fra disse regioner, blev udsendt på Imperial-class Star Destroyeren Admonitor til de Ukendt Regioner under den Galaktiske Borgerkrig, officielt set en kotlægning af områderne, men i virkeligheden skulle han indtage hele sektorer til Imperiet. Da han var der skulle Thrawn efter sigende være stødt på Yuuzhan Vongerne. Han lavede også sit eget imperium, Empire of the Hand.

Politiske områder

Sektorer

På grund af at regionerne var "ukendte", er de ikke blevet kortlagt og inddelt i sektorer.

Systemer

Planeter

Racer

Andre lokationer

Optrædener

Sources

Noter og referencer

Eksterne links

Also on Fandom

Random Wiki