Fandom

Kraftens Arkiver

Timothy Zahn

662pages on
this wiki
Add New Page
Talk0 Share

Zahn.jpg

Timothy Zahn

Timothy Zahn er en science fiction forfatter. Han er bedst kendt for Thrawn Trilogien (Bestående af Heir to the Empire, Dark Force Rising, og The Last Command) der foregår 5 år efter Return of the Jedi. Efter disse bøger udkom massevis af Star Wars romaner og novellesamlinger af forfattere såsom Kevin J. Anderson og Michael A. Stackpole. Zahn skrev også to andre Star Wars romaner i Hand of Thrawn Duologin (Bestående af Specter of the Past, og Vision of the Future). Senere har han skrevet romaner løsstående romaner: Survivor's Quest, Outbound Flight, og Allegiance. Han har også været med til at skrive flere tegneserier og noveller gennem årene, blandt andet Mara Jade: By the Emperor's Hand.

Zahn skriver ikke kun Star Wars bøger. Han har også skrevet den populære Conquerors' Trilogi, der fortæller historen om en krig mellem mennesker og en alien race der har uødelæggelige rumskibe og ikke kan dø.

Zahn sagde ja til at lægge ansigt til sin karakter, Talon Karrde, til Star Wars Customizable Card Game—selvom han var nødt til at forlænge sit hår til dette.

Bibliografi

Maracorrantalon.jpg

Talon Karrde (portrættet af Zahn, højre) med Mara Jade (portrættet af Shannon McRandle) og Corran Horn (portrættet af Michael Stackpole).

Thrawn Trilogien

Hand of Thrawn Duologien

Andre romaner

Tegneserie

Noveller

Fremtidige muligheder

Zahn har udtrykt sin interesse for at skrive flere Star Wars bøger, selvom han ikke er gået i gang med at skrive nye bøger efter Allegiancei januar 2007, og han har sagt at han muligvis er færdig med Star Wars [1].

Eksterne links

SWW logo
Wookieepedia har en samling af citater relateret til Timothy Zahn.

Noter og referencer

Also on Fandom

Random Wiki