Fandom

Kraftens Arkiver

Star Wars: Episode VII The Force Awakens

662pages on
this wiki
Add New Page
Talk0 Share

Star Wars: Episode VII The Force Awakens, eller lettere Star Wars: The Force Awakens, er den kommende første film fra den nye Star Wars trilogi. Filmen's direktør er J.J. Abrams; skrevet af Abrams og Lawrence Kasdan; og produceret af Kathleen Kennedy og Bad Robot Productions. Filmen, som i øjeblikket bliver produceret vil blive udgivet December 18, 2015 i Nordamerika og December 17 i Mexico, Latin Amerika og i Asiatiske lande.

Selvom George Lucas sagde at Star Wars: Episode VI Return of the Jedi var den sidste film, så begyndte George Lucas at skrive historien til The Force Awakens i 2011 for at øge værdien af Lucasfilm Ltd. før han solgte det til The Walt Disney Company, selvom Disney senere fortalte at de ikke ville bruge Lucas' historie. Aftalerne blev færdige October 30, 2012, og Disney og Lucasfilm annoncerede The Force Awakens den samme dag.

Episode VII's historie vil vise First Order, som er afkommet fra Det Galaktiske Imperium. Historien ignorerer alle Udvidet Univers historier og kommer til at være en original historie som følger Return of the Jedi. Filmen kommer til at vise gamle stjerner fra de forrige film, som Harrison Ford, Mark Hamill, Carrie Fisher, Anthony Daniels, Peter Mayhew og Kenny Baker. Nogle af de nye skuespillere kommer til at være Adam Driver, Daisy Ridley, John Boyega, og Oscar Isaac, samt mange andre. Filmen vil blive præsenteret i RealD 3D og IMAX 3D. Det bliver også streamet på Netflix i Canada i 2016.

Handling

30 år efter Rebel Alliancens sejr imod den anden Dødsstjerne, er galaksen stadig i krig. En Ny Republik er oprettet, men den Første Order er også blevet skabt ud af det Galaktiske Imperiums asker. Mange af de gamle helte som Leia Organa, Han Solo, Chewbacca, R2-D2 og C-3PO er stadig aktive og kæmper i Resistancen imod denne gruppe. Sammen med nye helte som Poe Dameron, en stjernekriger pilot; Finn, en forrig Første Order Stormtrooper som bruger Anakin Skywalker's gamle lyssværd; Luke Skywalker; Rey, som er en gadefejer og en rullende droide kendt som BB-8 kæmper de imod nye og stærke fjender, inkluderende Kaptajn Phasma fra den Første Order og Kylo Ren, en frygtindgydende og mystisk mørk side bruger som bruger et rødt lyssværd med et usædvanligt design.

Optrædelser

Karakterer

Væsner

Droide Modeller

Begivenheder

Steder

Organisationer og titler

Følsomme arter

Køretøjer og fartøjer

Våben og teknologi

Andet

Also on Fandom

Random Wiki