Fandom

Kraftens Arkiver

Slaget om Sarapin (Galaktiske Borgerkrig)

662pages on
this wiki
Add New Page
Talk0 Share

  [Kilde]
"They must be dealt with swiftly. I want those energy collection farms garrisoned and any Rebels in the area eliminated." - ("Vi må ordne dem hurtigt. Jeg vil have de energiindsamlere tilbage og alle oprører i området dræbt")
―Storgeneral Malcor Brashin til Kommandør Brenn Tantor[src]

I 0 ABY, blev Slaget om Sarapin udkæmpet mellem Imperiet og Oprørsalliancen for at få kontrol over de vigtige energiindsamlere på Sarapin.

Nogle uger før slaget havde oprørerne taget kontrol over flere energi indsamlere på Sarapin. Imperiet opdagede, at energi mængden de modtog fra planeten var faldet, og nogle af maskinerne svarede ikke på deres transmisioner. Imperiet sendte sine tropper til planeten da Storgeneral Malcor Brashin fandt oplysninger der bekræftede tilstedeværelsen af Oprører på planeten.

Brashin rejste til Sarapin med Kommmandør Brenn Tantor, hans lærling. Tantor ledte Imperiets styrker på Sarapin's vulkaniske overflade. Efter de havde etableret en base og var blevet angrebet af oprørerne indtog de hurtigt de nærmeste energi indsamlere. Men da oprørerne blev fordrevet fra den blev indsamleren slukket. Brenn blev nødt til at få sin bror Dellis, en dygtig tekniker, til at hacke oprørernes koder og genstarte maskinen. De gjorde det samme med de fire andre Indsamlere i området.

Da Tantor havde taget alle indsamlerne tilbage, og ødelagt oprørsbaserne i området, ramte katastrofen. Oprørerne havde også indtager en nærliggende boreplatform, som de havde mistet kontrollen over. Boret blev overopheder og lavede seismiske forstyrrelser, der startede et vulkanudbrud der ødelagde en af de indsamlere Tantor havde indtaget.

Mobile artillery.jpg

Imperiets Mobile artellerier gør klar til at bombe Oprørsbasen på Sarapin.

Da han var opmærksom på truslen, overvejede Brenn at ødelægge boret indtil Dellis overbeviste ham om at han kunne hacke boret og lukke det ned, og derved undgå at ødelægge Imperiets dyrebare udstyr. Men de blev nødt til at kæmpe sig vej gennem Alliancen soldater for at komme derhen. Det lykkedes for Brenn at komme hen til boret Dellis lukkede det ned før jordskælvene kunne ødelægge alle energifaciliteterne på Sarapin. Derefter bombede han den sidste oprører på planeten.

Da slaget var slut, blev Brenn Tantor forfremmet til major.

Optrædender

Also on Fandom

Random Wiki