Fandom

Kraftens Arkiver

Slaget om Ralltiir

662pages on
this wiki
Add New Page
Talk0 Share

Forgående:

Missionen på Dantooine

Næste:

Fjerde Slag om Yavin IV

Slaget om Ralltiir
IMG 1291.jpg
Konflikt:

Den Galaktiske Borgerkrig

Tid:

0 ABY

Sted:

Ralltiir

Resultat:

Oprørerne vinder

Sider

Imperiet

Oprørsalliancen

Kommandører
  • Sarkli (i slutningen af kampen)
Styrker
Tab
  • Hele landings styrken
  • Mange AT-STs, probe droids, og tropper
  • Nogle få soldater
  [Kilde]

Slaget om Ralltiir var en af de mange konflikter på planeten, efter den brutale Undertrykkelse i 0 BBY.

Prolog

Slaget foregik i 0 ABY, da Imperiet hørte at nogle forskere der samarbejdede med Oprørsalliancen gemte sig på Ralltiir.

En hær af AT-AT walkere blev landet på planeten nær forskernes gemmested, mens 2 Star Destroyere lavede et bombardement på den skjoldbeskyttede by der skjulte dem.

Rogue Squadron piloterne Wedge Antilles og Løjtnant Sarkli, under Kommandør Luke Skywalker, blev udsendt for at beskytte byen med airspeedere og hjælpe forskerne med at slippe væk.

Slaget

De brugte deres trækkapler, og besejrede de AT-AT walkere og transportere der angreb skjoldet omkring byen inden de kunne bryde%2 igennem det. Forskerne lave også0nogle bomber de brugte til at ødelægge byens broer, så imperiet ikke kunne for forstærkninger ind i byen.

Oprørerne landede i byen for at få forskerne bragt i sikkerhed og besejre de af Imperiets tropper der var kommet ind i byen. Kommandør Skywalker stjal AT-ST walker og kæmpede sig vej til en ventende CR90 corvette under Løjtnant Derlins kommando.

Da Skywalker stjal AT-STen, kidnappede Løjtnant Sarkli forskerne og sluttede sig til Imperiet. Det lykkedes for Skywalker at befri forskerne.

Efter slaget

Bagefter blev forskerne sendt til Oprørernes Echo BaseHoth. Blandt Imperiets tab var Raine Durasha, bror til Celia Durasha.

Optrædender

Andre sprog

Also on Fandom

Random Wiki