Fandom

Kraftens Arkiver

Slaget om Hypori (Klonkrigene)

662pages on
this wiki
Add New Page
Talk0 Share

  [Kilde]
"New droid general. He's unstoppable. Can't hold out for long. General [static] is hunting us. Must hurry." - ("Den nye droid-general. Han er ustoppelig. Vi kan ikke holde ud længe. General jager os. Vi må skynde os")
Master Daakman Barrek[src]

Slaget

Slaget om Hypori var resultat af den information Jedi mester Daakman Barrek og hans Padawan Sha'a Gi havde leveret, hvilket indikerede tilstedeværelsen af en stor droidefabrikHypori. En Jedi specialstyrke, bestående af Barrek og hans Padawan, sammen med Ki-Adi-Mundi, Aayla Secura, Shaak Ti, K'Kruhk og Tarr Seirr blev sendt til planeten for at ødelægge fabrikken. Specialstyrken blev hjulpet af en hær af clone troopers. Gruppens leder var Barrek, på grund af hans viden om industrielle sager.

Kampen var dødsdømt på forhånd. Da Republikken skibe dukkede op fra hyperspace, skabte orbital mines enorme skader på transporterne, hvilket gjorde, at de faldt ned bag Separatisternes's linier. Specialstyrkerne blev hurtigt omringet af en kæmpe droide-hær, der var udstationeret på planeten, og alle de clone troopers der havde været der, blev hurtigt slagtet. De syv tilbageværende Jedi trak sig tilbage til en arena på planeten, hvor et stort antal Acclamator-class assault skibes havde faldet ned. Da de var ved at trække sig tilbage, forsøgte Master Barrek at sende et nødsignal til Jedier i området. Da Barrek gjorde dette, blev han pludselig angrebet af lederen af droid-hæren, General Grievous. Det lykkedes Barrek at få kontakt til General Obi-Wan Kenobi, på Muunilinst og bedte om “immediate evac” (øjeblikkelig evakuation) fra Hypori og fortalte Kenobi at "[he] is hunting us"(han jæger os), før han blev besejret af Grievous.

GrievousHypori.jpg

General Grievous dræber den ARC hold der blev sendt til Hypori for at redde Jediholdet.

De seks tilbageværende Jedier blev efterladt omringet af et enormt antal Super Battle Droids produceret af fabrikken og skulle kæmpe imod Grievous. Grievous kæmpede mod alle seks Jedier, samtidig. Han nedlagde fem Jedier, og netop da han skulle til at dræbe Ki-Adi-Mundi ankom et redningshold af ARC troopers ledet af Fordo. Til slut var der kun tre Jedier, der blev reddet af Fordos hold: Ki-Adi-Mundi, Aayla Secura og Shaak Ti. De dræbte inkluderede Daakman Barrek, Sha'a Gi og Tarr Seirr. De troede K'Kruhk var død og efterlod ham, men han overlevede.

ARC troopers smed små detonatorer som de smed fra deres gunship, og ødelagde nogle af de droider, der omringede det smadrede skib.

Bag scenerne

Oprindeligt skulle det sidste kapitel handle om Anakin og Obi-Wan, der skulle kæmpe imod en genskabt Durge. Dette blev senere ændret da George Lucas anmodede om, at de introducerede General Grievous.

Optrædener

Kilder

Also on Fandom

Random Wiki