Fandom

Kraftens Arkiver

Skywalker.dk

662pages on
this wiki
Add New Page
Talk0 Share

Smflogo.jpg

Skywalker.dk's nuværende logo

Skywalker.dk er på nuværende tidspunkt det største Star wars relaterede internetforum i Danmark.

Baggrund

Officielt set har det eksisteret siden 2002, men det har tidligere været en del af det nu afdøde Star Wars Fanklub Danmark og er idag det eneste der er tilbage af det.

Det er et mødested for Star Wars fans i alle aldre hvor man kan diskutere filmene, bøgerne, spillene og alt man nu engang kan finde på at tale om indenfor Star Wars.

Indhold

Hovedformålet med forummet er Star Wars, men længe har der også været undersektioner hvor man kan tale om andre film, bøger eller hvad der nu en gang foregår ude i verden.

Forummet indeholder samtidig også sektioner med salg, hvor man kan købe brugte Star Wars ting af hinanden, både bøger, legetøj, spil og den slags, så længe det har noget at gøre med Star Wars.

En anden del af forummet er hvor man kan vise sin kreative side. Flere af medlemmerne viser deres kreative sans med at skrive og tegne.

I sommeren 2006 åbnede en ny del af forummet, hvor man havde mulighed for at spille rollespil play-by-post. Rollespil er meget populært blandt SW fans som også har interesser indenfor andre film som også har med rollespil at gøre og rollespillet på Skywalker kører også rigtig godt der.

Medlemmer

15. juni 2005 besluttede en gruppe af medlemmerne på forummet, at tage ind og se Star Wars Episode III sammen, som et arrangement. Siden har der været arrangementer over hele Danmark mellem de forskellige brugere, som nu er blevet venner med hinanden og i stedet for at bruge hinandens rigtige navne, bruger de i stedet deres brugernavne, da de finder det bedst. Enkelte brugere har forladt forummet i løbet af dets eksistens af forskellige årsager.

Skywalkers, som de kalder sig, besøger hinanden over alt i landet, men de har også nu besøgt det store udland. I senvinteren 2006 besøgte de Göteborg, foråret Malmö, sommeren London og efteråret Stockholm, alle fire gange var det for at komme til forskellige conventions. Og i sensommeren samme år, besøgte 6 brugere London i en forlænget weekend, på en hyggetur.

I forbindelse med 30 års jubilæet den 25. maj, tog en gruppe af dem endnu en gang til udlandet. Denne gang tog de til Los Angeles for at deltage i fejringen af filmene, i selskab med tusindvis af andre fans der kommer fra forskellige dele af verden. En anden gruppe medlemmer tog til Celebration Europe, blandt andet for at 'troope' med 501st og holde foredrag om at være Star Wars samler i Danmark.

Forummet bliver administreret af en gruppe af administratører og redaktører som holder øje med at alt forløber som det skal.

Eksterne links

Andre sprog

Also on Fandom

Random Wiki