Fandom

Kraftens Arkiver

Sith Ordenen

662pages on
this wiki
Add New Page
Talk0 Share

Sith ordenen er en gruppe der, i modsætning til jedierne, benytter Kraftens mørke side til deres egne formål. ordenen blev oprindeligt dannet af udstødte jedi-riddere der var faldet til den mørke side, og de førte flere gange krig mod Republikken og jedierne. Ordenen var stor og magtfuld indtil den næsten blev udryddet, dels af kampe mod jedierne, dels af interne konflikter. Disse konflikter var et symptom på den blodtørst og det magtbegær den mørke side medførte. Når en sith-fyrste var blevet magtfuld nok ville han udfordre og eventuelt dræbe sin læremester for at manifestere sin magt. Sith-fyrsten Tarth Bane indførte derfor en regel, der bød at ordenen kun skulle have to medlemmer af gangen. Sådan skulle de kun kæmpe mod hinanden en gang før en ny lærling udfordrede sin mester. Fornavnet Darth blev almindeligt blandt sith ordenens overhoveder over tiden. Det er ikke sikkert hvorfor eller hvad navnet betyder. Sith fyrsterne har mange af de samme evner med Kraften som Jedierne, men deres brug af den mørke side forårsager også evner af destruktiv karakter som er imod jediernes filosofi. Disse evner inkluderer telekinetisk kvælning og smertefulde lyn fra fingerspidserne. Sith ordenen bruger ligesom jedierne også lyssværd men dog mest med røde klinger som kun se sjældent blandt jedier.
Sith fyrster.jpg

Sith ordenen ann 0 ABY

[[Kategori:Organisationer]

Also on Fandom

Random Wiki