Fandom

Kraftens Arkiver

Reytha

662pages on
this wiki
Add New Page
Talk0 Share

Reytha
Astrografisk
Region

Outer Rim Territories

Fysisk
Primært terræn

Have, Øer, Marker

Interresanter steder

Montrosa Øerne, Montrosa Havet

Samfund
Indfødte Racer

Mennesker

Officielt sprog

Basic

Største byer

Yeere (hovedstad), Reytha Minor, Tek, Breeda

Tilknytning

Den Galaktiske Republik, Det Galaktiske Imperium

Reytha var en af de meste produktive landbrugsplaneter i Republikken og senere Imperiet. Under Slaget om Yavin blev planeten styret af Guvernør Antes Beladar.

Dens mikroklima gjorde, at der var mulighed for at dyrke jorden året rundt. Under Imperiet, blev der brugt mange genmodificationer afgrøder og droider til arbejdet, og planeten blev kendt som 'Imperiets brødkurv'. Reytha producerede 10% af maden til Imperiets militær. Planetens største afgrøde var muja frugterne. Reythas have og oceaner var fyldt med fisk og gav næsten ligeså meget mad som markerne.

Muja Fruit.JPG

Muja buske på Reytha

Reythas største by var Yeere, hvor planetens rumhavn lå, det var også der Imperiets tropper havde deres hovedkvarter på planeten.

Det store Montrosa Hav holdt planeten kølig, og sørgede for regn til planeten. Øerne i havet var et populært rejsemål for turister.

Kort tid efter Slaget om Yavin, indtog Oprørsalliancen planeten, og frarøvede Imperiet nødvendige mad resourcer. Darth Vader, hørte om angrebet under forhøret af General Jan Dodonna, og blev sendt afsted for at tage planeten tilbage. Mens Mara Jade kiggede på fra det skjulte, tog Vader Reytha tilbage, på trods af Governor Beladars mange forsinkende taktikker. Vader var overbevist om at Beladar holdt med oprørerne, og henrettede ham.

Se gså

Optrædender

Also on Fandom

Random Wiki