Fandom

Kraftens Arkiver

Outer Rim Territories

662pages on
this wiki
Add New Page
Talk0 Share

"The Republic doesn't exist out here…we must survive on our own." - ("Republikken eksisterer ikke her ude... vi må overleve på vores egen måde.")
Shmi Skywalker[src]
Galaxymap1.jpg

Kort overGalaksen.

'Outer Rim Territorierne, eller bedre kendt som Outer Rim, blev en betegnelse for alle planeter uden for Mid Rim. Outer Rim var det sidste beboede sted i Galaksen før Wild Space og de ukendte regioner. Der var mange ufremkommelige og primitive verdener.

Under Mandaloran Krigene, valgte Mandalorianerne Outer Rim til at begynde deres felttog imod Republikken. I 124 BBY, erklærede det galaktiske senat Outer Rim som en fri handels-zone. I 19 BBY, blev Outer Rim-belejringerne de sidste kampe i Klon Krigene. Øjeblikkelig efter formationen af Imperiet, blev tre sendinger stormtroopers avlet i Outer Rim. Meget af Outer Rim blev styrket under Oversector Outer. På grund af dets afstand til kerne planeterne, var regionen hjemsted for mange af Oprørsalliancens støtter. Imperiet's Grand Moff Wilhuff Tarkin fik tildelt den svære opgave at holde orden i Outer Rim.

Handelssprog var normalt i Outer Rim.

Oversectors

Sectors

Andre Regioner

Systemer

Outer Rim Planeter

Nebulae

Stjerne klynger

Optrædender

Kilder

Also on Fandom

Random Wiki