Fandom

Kraftens Arkiver

Nye Republiks Efterretningstjeneste

662pages on
this wiki
Add New Page
Talk0 Share

«You don't suppose that New Republic Intelligence has once again drop-kicked their brains and sent us out here for nothing?»
Lowbacca til Jaina Solo[src]

Den Nye Republiks Efterretningstjeneste (NRIS) var en Efterretnings organisation i den Nye Republik, der var ansvarlig for at, anskaffe og analysere informationer om andre regeringer, selskaber, organisationer og individer, og videregive disse oplysninger til den Nye Republiks Regering. NRI var tilsyneladende enten en militær eller paramilitær organisation, der havde officerer med militær rang og aktive enheder såsom Black Force Squadron.

Historie

NRI var efterfølgeren til Alliancens Efterretningstjeneste og Senatets Planetære Efterretnings Netværk. Tjenesten hørte under General Ministry og havde hovedkvarter på Coruscant, i det område der var kendt som The Abyss. Nye Republiks Efterretningstjenestes Operations Kommando var muligvis den ledende afdeling, og New Republic Intelligence Ongoing Investigation Division var en afdeling af den.

NRI samlede efterretnings rapporter fra hele galaksen. Den rapporter hjalp med utallige militære aktioner. Selvom Forsvars Styrken havde sin egen militære efterretningstjeneste i form af Flådens Efterretningstjeneste samarbejdede NRI ofte med militæret. Ved flere lejligheder fik NRI officerer kommandoen over grupper af Forsvars flåden, som fx. Teljkon Vagabond gruppen.

Jokes omkring Bothanere og gornts var populære i NRI; Iella Wessiri havde hørt omkring 1000 variationer af disse jokes efter nogle få års tjeneste.

Den Nye Republiks Efterretningstjeneste blev efterfulgt af Galaktiske Alliances Efterretningstjeneste.

Char stub.png Dette er en kort artikel. Du kan hjælpe Wookieepedia ved at udvide den.

Personale

Afdelinger

Optrædener

Kilder

Also on Fandom

Random Wiki