Fandom

Kraftens Arkiver

Mon Remonda

662pages on
this wiki
Add New Page
Talk0 Share

Mon Remonda sann.jpg
Mon Remonda
Produktion
Klasse

MC80B Star Cruiser

Tekniske informationer
Styrker
Brug
Rolle(r)
  • Fragtskib
  • Krydser
Era(er)

New Republic era

Færdigbygget

5.5 ABY

Ødelagt

10 ABY

Deltaget i slag/begivenheder
Tilknytning

New Republic

Taskforce

Solo Fleet

Kendte besætningsmedlemmer

Galey

Kendte kommandører

Onoma

Mon Remonda var den første Mon Calamari MC80B Star Cruiser der blev brugt af Den Nye Republik.

Historie

MonRemonda2-FF.jpg

Mon Remonda set fra siden.

Mon Remonda var et af de mest avancerede og bedst bevæbne skibe i Den Nye Republiks flåde. Skibet blev kommanderet af Kaptajn Onoma og var Han Solo's flagskib under jagten på Zsinj.

Mon Remonda havde nok indkraft til at forhindre Zsinj's forsøg på at stjæle en anden Executor-class Star Dreadnought, Razor's Kiss, ved at ødelægge skibet, og give store skader til krigsherrens flagskib, Iron Fist. Mon Remonda fik også forholdvis store skader. Efter reperationerne på Fondor Skibsværfterne spillede skibet en stor rolle i Slaget om Selaggis der var slutningen på felttoget.

Mon Remonda havde fire eskadriller af starfightere. Under jagten på Zsinj, var disse fire Rogue, Wraith, Nova og Polearm eksadrillerne.

Skibet fortsatte med at tjene Den Nye Republik, men blev ødelagt under Slaget om Mon Calamari af World Devastatoren, Silencer-7. Før skibet blev ødelagt, lykkedes det for det at ødelægge en Star Destroyer og flere andre skibe, og reddede derved tusindvis af Mon Calamarier Quarrens. Hele besætningen blev dræbt.

Galleri

Optrædender

Kilder

Andre sprog

Also on Fandom

Random Wiki