Fandom

Kraftens Arkiver

Michael A. Stackpole

662pages on
this wiki
Add New Page
Talk0 Share

Stackpole.jpg

Mike Stackpole

"I should have known the minute Mike Stackpole was invited into the Star Wars universe that there was going to be trouble." - ("Jeg skulle have vidst det minut Mike Stackpole blev inviteret til Star Wars universet, at der ville blive problemer.")
Timothy Zahn

Michael A. Stackpole (født 1957) er en science-fiction og fantasy forfatter. Han har skrevet I, Jedi, Dark Tide Duologien og størstedelen af X-Wing serien. Han har også skrevet novellerne Missed Chance og Elusion Illusion. Stackpole skrev Side Trip og tegneserien Mara Jade: By the Emperor's Hand med en anden populær Star Wars forfatter, Timothy Zahn.

Stackpole introducerede de populære karakterer Baron Soontir Fel og Corran Horn. Han sagde ja til at lægge ansigt til sidstnævnte til Star Wars Customizable Card Game, på trods af at han ikke ligner karakteren.

Biografi

Fra 1977, arbejdede lavede han rollespils spil til forskellige spille kompanier, og skrev mange magasin artikler for industrien.

I 1980erne begyndte Stackpole at lave computerspil til Coleco og Interplay Productions. Det mest kendte af dem var Bard's Tale III.

I 1986 skrev Stackpole sin første roman, fantasy historien om Talion: Revenant. Men bogen blev først udgivet i 1997 af Bantam Books. På det tidspunk blev bogen på 175,000 ord set som for lang for en ukendt forfatter. Bogen forbelv uudgivet i de næste 11 år og kun få ændringer blev lavet af Stackpole's redaktør, Anne Lesley Groell.

I 1987 begyndte han at skrive bøger i BattleTech universet for FASA, og blev en af de mest populære fofattere i den genre. Nogle af hans Battletech bøger blev senere brugt til en tv serie.

På grund af den popularitet blev han udvalgt til at skrive flere romaner i Star Wars universet for Bantam Books.

Star Wars Værker

Maracorrantalon.jpg

Corran Horn (spillet af Stackpole, midten) med Mara Jade (spillet af Shannon McRandle) og Talon Karrde (spillet af Timothy Zahn)

Star Wars Romaner

Noveller

Tegneserier

Aflyste

Links

Also on Fandom

Random Wiki