Fandom

Kraftens Arkiver

Leia Organa Solo

662pages on
this wiki
Add New Page
Talk3 Share

Leia Organa Solo (født som Leia Amidala Skywalker) var i mange punkter i sit liv en politiker, en revolutionerende og en Jedi Ridder af den Nye Jedi Order. Leia var datteren af Jedi Ridder Anakin Skywalker og Senator Padmé Amidala af Naboo. Leia var den yngre tvillingesøster af Luke Skywalker og blev kort efter hendes fødsel adopteret til Bail Organa og Dronning Breha Organa af Alderaan, som gør Leia Prinsesse af Alderaan. Leia Organa var mest kendt for hendes stærke lederskab igennem Den Galaktiske Borgerkrig og andre store galaktiske konflikter, som gør hende til en af galaksen's store helte. Hun blev senere gift til Han Solo og blev mor til deres tre børn; Jaina, Jacen og Anakin. Før starten af Swarm Krigen blev Leia (ubevidst) bedstemor til Jacen's datter, Allana Solo.

Hun var den yngste Senator nogensinde i det Galaktiske Imperium, på atten år og hun var et medlem af den Royale Familie af Alderaan.

På grund af hendes Kraft arv, blev Leia senere en Jedi Ridder i den Nye Jedi Order. Hun fik lidt træning af hendes bror, Luke og senere af Jedi Mester Saba Sebatyne, som erklærede hende en fuldt trænet Ridder ved slutningen af Swarm Krigen. Denne træning ville tjene hende godt, da galaksen var på vej imod en kollapse. I løbet af denne konflikt vendte Leia's søn, Jacen sig til den Mørke Side af Kraften og blev til Sith Fyrsten Darth Caedus. Leia og Han var parate til at dræbe Caedus, da de følte at deres søn allerede var død indeni, men det var deres datter, Jaina der endte hans liv i en lyssværdsduel der konkluderede krigen.

Also on Fandom

Random Wiki