Fandom

Kraftens Arkiver

Klon trooper kommandør

662pages on
this wiki
Add New Page
Talk0 Share

Clone commander1.jpg

En Phase II clone trooper commander (Deviss).

"The generals command. We implement." - ("Generalerne kommanderer. Vi virkeliggører.")
Clone Commander Bly[src]

Klon trooper kommandører var clone troopers trænet og avlet på Kamino for lederskabsroller i Republikkens hær.

De styrede regimenter på 2,304 clone troopers i kamp. Hver legion af clone troopers havde kun én senior clone commander. Nogen gange blev mindre regimenter og battalioner ledet af clone commanders, som Kommandør Cody, der ledte 212th Attack Battalion. Når en Jedi havde brug for en gruppe clone trooper, lige meget hvilken størrelse, ville en clone commander for det meste følge gruppen for at assistere Jedi Generalen.

Træning til commando

Clone commanders fik lyn-træning for at indfri deres avancerede roller og blev også avlet med ekstra kapacitet for selvstændighed, taktisk tænkning og koordination. I kamp blev de ofte anvist til feltcentrets kommandocenter, men deltog med deres brødre, clone troopers, i kamp, hvis det var nødvendigt.

ARC træning

Efter succeen med Advanced Recon Commandos, blev nogle ARCs, som Alpha-17, fløjet tilbage til Kamino for at gentræne clone commanders med ARC færdigheder. Dette gjorde commanderne mere selvstændige end de engang var. Efter commanderne blev træned, fik de tilegnet sig titlen "ARC commander", de vendte tilbage til deres legioner for at træne deres bedste cloner og assistenter til deres nye færdigheder. Deres nye uafhængige træning ledte til forskellige personligheder blandt commanderne.

Personalization

Clone commander2.jpg

En Phase I clone trooper commander.

I begyndelsen af Klon Krigene, blev klon officererne tydeliggjort med en gul markering på deres armor og hjelme. De gentrænede ARC commanders fik ofte tilført flere ting til deres armor, som for eksempel ARC trooper kamas og pauldrons. Commanders kunne også bære ting som macrobinoculars eller Commander Bacara's kindplader. Nogle commanders tillod deres bedste troopers at bære ARC armor.

Betydningsfulde clone commanders

Bag scenerne

Optrædender

Kilder

Se også

Also on Fandom

Random Wiki