Fandom

Kraftens Arkiver

Kerne Planeterne

662pages on
this wiki
Add New Page
Talk0 Share

"Who controls Coruscant controls the Core, and without the Core, the Alliance is nothing." - ("Den der kontrollerer Coruscant kontrollerer Kernen, og uden Kernen er Alliancen intet.")
Admiral Traest Kre'fey[src]

Kerne Planterne (også kendt som Galaksens Kerne og, under Imperiets æra, den Kejserlige Kerne) var en region der omkredsede den Dybe Kerne. Planeterne var nogen af de mest prestigefyldt, højt-udviklede, kendte, og befolkede planeter i Galaksen. En af Kerne Planeterne var menneskenes hjemplanet og området var det første der blev udforsket af menneskerne da de lærte at rejse i rummet, før opfindelsen af hyperdrive og kunne udforske fjernere regioner. Kerne Planeterne var tykt befolkede og meget industrialiserede, hvilket gjorde dem til en vigtig faktor for enhver regering der ville styre galaksen.

Historie

Den Galaktiske Republik blev skabt i Kerne Planeterne og spredte sig over Galaksen. Disse planeter skiftede regering mange gange—først den Galaktiske Republik, så det Galaktiske Imperium, derefter Oprørsalliancen/Nye Republik, så Imperiet igen, efterfulgt af den Nye Republik, Yuuzhan Vongerne, den Galaktiske Føderation af Frie Alliancer, og til sidst det Nye Imperium.

I de tidlige år af den Galaktiske Borgerkrig blev betegnelsen Kejserlige Kerne, eller nogen gange blot "Kernen", brugt af begge sider som navn for Imperiets områder omkring Coruscant. Da Coruscant og de fleste af Kerne Planeterne blev medlemmer af den Nye Republik var de fleste af Imperiets planeter i den Dybe Kerne og grænsen til de Ukendte Regioner.

Menneskene skulle efter sigende stamme fra Kerne Planeterne, muligvis Coruscant.

Oversektorer

Sektorer

Systemer

Planeter i Kernen

Optrædener

Kilder

Also on Fandom

Random Wiki