Fandom

Kraftens Arkiver

Kampen mod Liquidator

662pages on
this wiki
Add New Page
Talk0 Share

Forgående:

Angrebet på Fara's Belt

Næste:

Slaget om Mygeeto

Kampen mod Liquidator
Konflikt:

Galactic Civil War

Tid:

0 ABY

Sted:

Galaksen

Resultat:

Imperiet taber

Sider

Imperiet

Oprørsalliancen

Kommandører
Styrker

Star Destroyer Liquidator

X-wings

Tab

Star Destroyer Liquidator

Ukendt

  [Kilde]

Kampen mod Liquidator var en serie af operationer der involverede Star Destroyeren Liquidator og Oprørsalliancen.

Liquidator ventede i et kredsløb omkring Delrakkin for at slutte sig til Dødsstjernen. Liquidator's Kommandør Admiral Termo, sendte Kaptajn Skeezer til Yavin systemet i en Carrack cruiser for at finde ud af grunden til Dødsstjernens forsinkelse. Imens på Yavin IV opdagede Oprørerne at der ombord på Dødsstjernen havde været store mængder bacta. Før de kunne finde ud af hvorfor blev Kaptajn Skeezer's skib opdaget. Han Solo, der fløj i Millennium Falcon sammen med Chewbacca, adlød ikke deres ordrer og angreb skibet, så det styrtede ned på Yavin IV. I den efterfølgende ildkamp blev Skeezer fanget og hans tropper dræbt. Under hans forhør, fortalte Skeezer at den bacta der var ombord på Dødsstjernen var forgifter. Fast besluttet på at opklare hvad bactaen skulle bruges til, rejste Prinsesse Leia, Luke Skywalker, og Han Solo til planeten Thyferra for at finde informationer der. Efter de havde flygtet fra Imperiet fængsel, kontaktede de Voralla Morbo. Hun afslørede at en modificeret Carrack cruiser skulle have hentet en stor mængde alazhi, på vejen til Delrakkin. Oprørerne skyndte sig til Delrakkin for at spolere Imperiets plan. Samtidig, lyttede Admiral Termo til de beskeder han havde fået af Grand Moff Tarkin. Den første sagde at han skulle kontakte holocomm kanalen B90-478R, hvorved Termo kom i kontakt med Kejser Palpatine. Kejseren fortalte Termo om Dødsstjernens tilintetgørelse, og gav ham ordre til ikke at fortælle nogen hvad der var sket, og udføre Tarkin's ordrer på de andre to holobånd. De to andre bånd fortalte Termo at han siden han ikke kunne få fat i Bactaen, skulle angribe Delrakkin for at bruge planeten til hemmelige forsøg, og bruge X-wings til angrebet så Oprørerne ville få skylden. Da Millennium Falcon ankom til planeten blev skibet angrebet og skudt ned af X-wing fighterne. Derfor besluttede oprørerne at skride til handling: Luke Skywalker ødelagde Imperiets X-wings og sneg sig ombord på Liquidator, og stjal to holobånd fra Termo's kontor (Det tredje lå i sikkerhed i admiralens lomme). Oprørerne fandt ud af hvad planen gik ud på, og at Star Destroyeren var på vej tilbage til Yavin. Og for at gøre det hele værre var Captain Skeezer stukket af med sin reparerede Carrack cruiser. I det efterfølgende slag blev både cruiseren og Liquidator ødelagt. Kun Admiral Termo and Kommunikations Officer Tix overlevede i en rednings kapsel.

Kilder

Andre sprog

Also on Fandom

Random Wiki