Fandom

Kraftens Arkiver

Kama

662pages on
this wiki
Add New Page
Talk0 Share

Clone commander bacara.jpg

Clone Commander Bacara var en af de første clone commanders til at bruge kamaen.

"Nice skirt. Really suits you. Hand washable?" - ("Flot nederdel. Passer dig virkelig. Håndvaskbar?")
Fi til Ordo[src]

Selvom kamas blev inspireret af Thyrsus Sun Guards bælte, blev kamas traditionelt associeret med Mandalorian krigere. Alpha-17 og ARC troopers, sammen med clone commanders, gjorde dette flexible anti-explosionsarmor populært. Republikkens ledere var ikke særlig villig til at tillade et udspredt brug af dette potentielle kontroversielle symbol inttil det blev bevist at kamaer også blev båret af de oprindelige Republic fighters af Rotas V.

Det kraftige læder kama blev ofte hånet som en "nederdel" af den almindelige hær. ARC troopers ignorerede dette i lyset af at kama'er praktisk nok beskytter mod forkrøblingsskader fra lavt-flyvende granatsplinter og rester på kaotiske kamppladser. Jet troopers brugte også kama som en måde at beskytte benene imod jetpack'ens "udstødning".

Kamas blev først og fremmest brugt på ARC troopers, ikke kun for beskyttelse, men som et symbol på rang; de mest højt-rangerede eller elite clone troopers bar dem for at tydeliggøre deres høje rang.

Optrædender

Kilder

Also on Fandom

Random Wiki