Fandom

Kraftens Arkiver

Infinite Empire

662pages on
this wiki
Add New Page
Talk0 Share

Infinite Empire.png
Infinite Empire
Politisk information
Type af regering

Imperie

Samfunds information
Hovedstad

Lehon

Officielt sprog

Rakatan

Statens religiøse del

Præstekaste

Historisk information
Grundlæggelses år

49,000 BBY

Opløst

25,200 BBY

Era(er)

Før-Republik æra

Infinite Empire er den først kendte regering i Galaksen, den blev dannet af Rakataerne, en videnskabelig avanceret race der brugte deres viden til at erobre og gøre andre racer til deres slaver.

Historie

ConstructionOfTheStarForge.jpg

Byggelsen af Star Forge

Imperiet nåede deres klimaks omkring 49,000 BBY. De brugte deres deres mørke side til at lave teknologier for Infinite Empire, hvilket dominerede galaksen for tusinde af år, og gjorde mange andre racer til deres slaver som for eksempel Duros, Selkath og Mennesker.

Rakatanernes civilisation spredte sig ud over en periode på tyve tusinde år, og på dets højde indeholdt det mere en 500 planeter og med en population på ti milliarder Rakata og en trillion slaver, selvfølgelig et meget lille tal hvis man sammenligner med Republikken og Imperiet.

Efter generationers af galaktisk overlegenhed, faldt Infinite Empire fra hinanden. Småuenigheder mellem interne factions brød pludselig ud med den ødelæggende Rakatan Borgerkrig som var skyldt af Star Forge's indflydelse på Rakatanerne. I 25,200 BBY, midt under borgerkrigen da alle var svagest, brød en epidemi ud. Den ramte kun folk i deres egne rækker, og menes at være fra en af slave racerne. Den voldsomme sygdom udryddede næsten alle Rakataerne og bragte Infitite Empire i knæ.

Man kunne ikke tro det blev værre for folket, men en mutation i sygdommen gjorde at Rakaterne mistede deres forbindelse til Kraften. Da kraftens de alle mistede deres evne til at bruge Kraften, kunne de ikke ændre på deres egen teknologi. Da slaveracerne mærkede denne svaghed, gjorde mange af dem oprør på mange planeter, og det skyldte det totale kollaps for Infinite Empire. De tilbageværende kunne kun flygte tilbage til deres hjemplanet Lehon hvor de ville være i sikkerhed. I de følgende årtusinder blev alle optegnelser fra Infinite Empire slettet på alle planeterne (med enkelte undtagelser). Denne historie blev glemt for evigt indtil den blev opdaget under Jedi Borgerkrigen.

Kultur

Imperiet producerede nye ting som terraforming maskinerir, semi-intilligente star maps og computere, og den transmogrifying Star Forge (bygget i 30,000 BBY). Blandt dets mange udåder var den aggressive krig, slaveri i massetal og voldsomme ødelæggelser på verdener som for eksempel Tatooine.

Astrografi

På grund af begrænsningerne i Rakatan hyperdrive teknologi, indeholdt Infinite Empire kun 500 planeter, men de var spredt ud over hele den kendte galakse.

Kendte medlemsplaneter

Mulige medlemsplaneter

Racer

Bag scenerene

Optrædener

Kilder

Also on Fandom

Random Wiki