Fandom

Kraftens Arkiver

Golan II Space Defense SpaceGun

662pages on
this wiki
Add New Page
Talk0 Share

Golan II.png
Golan II Space Defense SpaceGun
Produktion
Producent
Produkt serie

Golan space defense platforms

Model

Golan II Space Defense SpaceGun

Klasse

Rum forsvars platform

Pris

28,988,600 credits[2]

Tekniske informationer
Længde

2,158 meterr[2]

Skjolde

6400 SBD[1]

Skrog

2288 RU[1]

Armament
Styrker

13+ starfightere[1]

Besætning
Passagerer

220 (tropper)[1]

Fragt kapacitet

10,000 metriske tons[2]

Byggetid

3 måneder[2]

Brug
Rolle(er)
  • Planetært forsvar
  • Traffik kontrol
Era(er)
Tilknytning

Golan II Space Defense SpaceGun, også kendt som Golan II, var den anden generation af Golan Arms' serie af rum forsvars platforme.

Karakteristik

Golan II var efterfølgeren til den originale Golan platform, der var blevet dømt utilstrækelig slagkraftig til at udgøre en trussel mod større skibe såsom Star Destroyere. Selvom Golan II var bygget ud fra de samme principper om design og funktion, var panseret bygget med en unik struktur der forøgede stationens udholdenhed, og mere effektive strøm generatorer forøgede styrken på skjoldene.

Golan II stationen var bevæbnet med 35 turbolaser batterier, 10 proton torpedo kanoner, og 8 træk stråler projektorer. Ligesom Golan I havde de også en hangar til små fartøjer, der kunne rumme mindst 13 starfightere.

Historie

Golan II platformene blev brugt til at forsvare vigtige mål, såsom Imperiets skibsværfter i Bilbringi systemet. Ved Slaget om Bilbringi krævede det den samlede våbenkraft fra Rogue Squadron og to af den Nye Republiks angrebs frigater for at neutralisere en Golan II platform.

På trods af deres impenerende ildkraft blev Golan II med tiden utilstrækkelig, og blev efterfulgt af Golan III Space Defense NovaGun stationerne.

Kendte enheder

Optrædener

Kilder

Noter og referencer

Andre sprog

Also on Fandom

Random Wiki