Fandom

Kraftens Arkiver

Barabel

662pages on
this wiki
Add New Page
Talk0 Share

BarabelNEGAS.jpg
Barabel
Hjemplanet

Barab I

Sprog

Barabel

Gennemsnits højde

1.9 - 2.2 meter

Hudfarve

Rød, sort, grå

Særlige kendetegn

Skæl, hale

Berømte medlemmer
"What are invaders called on Barab I? Prey!" - ("Hvad kalder man angribere på Barab I? Bytte!")
―Barabel joke[src]

Barabel var en kold-blodet reptilsk race fra Barab I. Mange af deres handlinger blev styret af deres jagt instinkter, og dette førte til den generelle opfattelse af Barabeller altid var vrede. De viste føleleser såsom glæde eller sorg ved "sissing." Barabellerne havde kraftige mørke skæl. En blaster sat til lammelse ville ikke skade eller sinke dem, men blot blive slået tilbage af deres skæl. Barabeller kunne angribe med deres hale hvis det var nødvendigt, en evne der besejrede mange fjender. Barabellernes haler var den mest synlige forskel mellem dem og en anden race af reptilske humanoide væsner, Trandoshanerne.

Historie

"You know what they say: If you're captured by Barabels, don't let them give you to the females." - ("Du ved hvad de siger: Hvis du bliver fanger af Barabeller skal du ikke lade dem give dig til hunnerne.")
Han Solo[src]

Ifølge en Barabelsk legende kom en lille gruppe af Jedier, ledet af den Ithorianske Noga-ta, til Barab I omkring 900 BBY. Noga-ta hjalp med at slutte den borgerkrig der havde plaget Barabellernes samfund for årtusinder. Derfor værdsatte Barabellerne Jedierne og ville altid acceptere en Jedis råd.

Barabel01b.jpg

En Barabel med en krigshammer.

Efter denne kontakt med Jedierne, havde Barabellerne lille kontakt med resten af galaksen i århundreder. Kort efter oprettelsen af det Galaktiske Imperium begyndte Planetary Safaris at arrangere jagtrejser til Barab I, hvor byttet var Barabellernes selv. Efter nogle få Barabeller blev dræbt organiserede en Barabel leder ved navn Shaka-ka grupper af Barabel jægere til hære der angreb safari skibene. Da Imperiet lavede en undersøgelse ledet af Kaptajn Osted Alater afslørede at Barabellerne kunne tænke blev safarierne stoppet. Shaka-ka formede en alliance med den Kejserlige Guvernør Paro Lanto og byggede rumhavnen Alater-ka. Nogle Barabellr rejste fra planeten, og arbejdede som lejesoldater og dusørjægere.

Senere, under den Nye Republik, blev flere Barabeller en del af den Nye Jedi Orden. Den mest prominente af disse var Saba Sebatyne. Barabellerne blev næsten udryddet da Barab I blev ødelagt af Yuuzhan Vongerne under deres invasion af Galaksen.

Optrædener

Barabel GG4.jpg

En Barabel.

Kilder

SWW logo
Wookieepedia har en samling af billeder relateret til Barabel.

Also on Fandom

Random Wiki