Fandom

Kraftens Arkiver

Andet Slag om Yavin IV

662pages on
this wiki
Add New Page
Talk0 Share

Belejringen af Yavin IV
Første slagAndet slagTredje slag
Fjerde slagFemte slag
Forgående:

Slaget om Yavin

Næste:

Blokaden af Yavin

Andet slag om Yavin IV
SOY4.png
Konflikt:

Den Galaktiske Borgerkrig

Tid:

0 ABY

Sted:

Yavin IV

Resultat:

Oprørs sejr

Sider

Oprørsalliancen

Imperiet

Kommandører

Imperiale officerer

Styrker
Tab
  • Moderate infanteri tab
  • Alle styrkerne i området
  [Kilde]

Det Andet slag om Yavin IV var en af slagene under Belejringen af Yavin IV lige efter Slaget om Yavin.

Efter ødelæggelsen af Dødsstjernen, fejrede Oprørsalliancen deres sejr. Men deres glæde blev kort, da nogle Redningskapsler og transporter slap væk fra dødsstjernen og styrtede ned på Yavin IV. De overlevende samlede sig, og begyndte at rykke ind mod Massassi Templet.

De lavede nogle få guerilla angreb på oprørernes kommando postser og begyndte at vinde terræn. De indtog nogle af oprørernes kanoner, og reparerede nogle beskadigede AT-STs der havde klaret styrtet. Oprørernes tropper gik med det samme i kamp, og ødelagde nogle AT-STs mens de andre gjorde klar til evakuering. Imens kæmpede andre soldater mod stormtrooperne i junglen.

De indtog imperiets base ved de styrtede skibe, og ødelagde de scout walkers der endnu ikke var aktiveret.

Oprørerne var klar til at evakuere, men de opdagede snart at de fleste af imperiets folk var døde. Oprørerne fortsatte med at holde på Yavin basen, selvom de ville miste meget af basen i de senere slag.

Optrædener

Se også

Andre sprog

Also on Fandom

Random Wiki